jueves, 6 de febrero de 2014

10-F, PROTESTA PACÍFICA A BANKIA. PARTICIPA!

DEMANEM A BANKIA QUE DESIGNE UN@ INTERLOCUTOR@ PERQUÈ ATENGA A LES PERSONES AFECTADES DE LA SAFOR I LA RESTA DE LA ZONA SUD DE VALÈNCIA I ALACANT

El proper dilluns, 10 de febrer, de 11 a 13 hores, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca i Assemblea 15M Safor-Valldigna convoquem una concentració a les portes de la central de Bankia, a Gandia, ubicada al Passeig de les Germanies, núm. 22. L’objectiu de la concentració és demanar a l’entitat que designe una persona que actue com a interlocutora amb les persones afectades per Bankia a la nostra comarca, així com també a la resta de zona Sud de València i a Alacant. En aquesta ciutat, pròximament, tindrà lloc altra concentració, per insistir, fins que tinguem resposta, en la designació d’una persona interlocutora de forma immediata. 

La mancança d’aquesta figura està suposant grandíssimes dificultats per tal que les persones afectades puguen dur endavant una negociació efectiva i una mediació amb Bankia, per tal de buscar solucions a la situació que estan patint. Així, quan s’adrecen a les sucursals, depenent de les persones que els atenguen, s’hi troben amb més o menys dificultats. De vegades, “si tenen sort”, els agafen i segellen la documentació que presenten. Altres, encara que les normatives així ho indiquen, s’enfronten al fet que les entitats no volen posar segells per tal de no vincular-se amb cap proposta oficial que, en un futur, puguera tindre qualsevol tipus de validesa judicial.

Aquestes pràctiques podrien veure’s solventades amb la figura d’una persona que actuara com a interlocutora. No sols de cara a les persones afectades, sinó de cara a les sucursals de la seua entitat. Moltes persones amb voluntat de trobar solucions per tal de continuar pagant la seua hipoteca s’hi veuen abocades a un procediment judicial perquè, senzillament, les entitats es neguen a escoltar-les.  Com que per a la zona nord de València ja ha estat designat un interlocutor, pensem que Bankia sabrà valorar la importància que té la designació d’aquesta figura per a les árees sol•licitades. 

Per altra banda, volem recordar que:

- Bankia és una entitat rescatada amb vora 30.000 milions d’euros de diners públics. Cadascú i cadascuna de nosaltres hem salvat a Bankia. Així que tenim el dret d’exigir-los uns canals de comunicació que comporten una solució efectiva dels problemes dels seus clients. 

- Bankia no contesta degudament a tots els escrits presentats per part de les persones afectades. Malgrat que, acomplint els termes i les formes de presentació que indica la Llei Hipotecària 1/2013, moltes persones afectades fan arribar els seus escrits al Servei d’Atenció al Client de Bankia, després d’esperar durant 2 mesos (tal i com determina la llei) una resposta per part de Bankia, en alguns casos la resposta arriba tard i, en la majoria d’ells, sols es contesten alguns aspectes dels escrits, deixant en la indeterminació altres. Aquesta situació deixa les persones afectades en un punt d’incertesa i amb el resultat de què “seguir els procediments” sols els ha servit per allargar la seua angoixa i quedar-se igual –sinó pitjor- del que estaven al principi. 

- Moltes persones, que han estat desnonades, pateixen ara les continues pressions i amenaces per part d’alguns bancs, els què –després d’haver-los llevat les seues cases- volen, també, cobrar-se el deute per una cosa que ja no tenen. Nosaltres rescatem als bancs però, qui ens rescata a nosaltres d’ells?

- Els desnonaments continuen. Malgrat els “pegats” de lleis i decrets, la situació de milers de famílies continua sense estar solucionada. 

Pensem que moltes d’aquestes qüestions podrien ser, com demanem, tractades més positivament si la figura d’una persona interlocutora existira a esta zona. 

ENS TROBEM DILLUNS!

1 comentario:

  1. Una bona iniciativa. Per cert, amb això de LA RESTA DE LA ZONA SUD DE VALÈNCIA I ALACANT voleu dir Comarques Centrals Valencianes? Sort en la mobilització. Jo, per a bé o per a mal, estaré treballant.

    ResponderEliminar